1 jaar geleden geplaatst in Blog

Create Ones, Publish Everywhere (COPE) is een interessante trend die het huidige Web Content Management landschap voorgoed kan veranderen. Het is een trend die aansluit op personalisatie, multi-channel, headless- of hybride CMS, maar geeft vooral voordelen op de gehele beleving van een merk. Een merk die op deze mannier makkelijk consistent kan communiceren met haar klanten en omgeving.

Het is geen verassing dat bedrijven dit moment diverse verschillende systemen, technieken en oplossingen ontwikkelen en onderhouden om de juiste informatie, via diverse de kanalen bij een klant of collega te krijgen. Via native apps, websites, mobiele sites, micro sites en intranets.

Maar dat is tijdrovend, kostbaar en in de praktijk blijkt het lastig om de digitale strategie effectief te implementeren en de merkbeleving over alle kanalen consistent te houden.

Blijf verbonden

Wanneer je als bedrijf snel wilt kunnen inspelen op veranderingen in de markt, zal je snel moeten kunnen anticiperen en experimenteren om tot nieuwe inzichten en resultaten te komen. Sommige bedrijven kiezen om eerdere genoemde uitdagingen ervoor om een headless CMS of een content repository te kiezen. De presentatie vorm, die dan geen onderdeel is van dit applicatie landschap, is dan niet ingevuld, en wordt dan per “touch point” of kanaal met maatwerk opgeleverd.

Frontender is een oplossing die hier op inspeelt. Een systeem met een vooraf gedefinieerde bedrijfsidentiteit en presentatielaag, die consistent en snel te koppelen is aan een content repository of een combinatie van verschillende datasources. En dat zonder de tussenkomst van de IT afdeling!

Communicatie- en marketing professionals zijn nu zelf weer in “control” om te kunnen experimenteren op het web en snelle inzichten krijgen waarmee ze dichter bij de doelgroep kunnen komen. En verbonden blijven in een snel veranderende markt.

Frontender is medio Q4 2017 beschikbaar. Voor meer informatie, neem contact op met Ronald Willems.