Digitale transformatie

CTA is een internationaal samenwerkingsverband tussen de ACP group en de Europese Unie. CTA zet zich in om de kwaliteit van voeding, de veiligheid van productie en het verbeteren van de welvaart in Afrika, het Caribisch gebied en de Stille Oceaan te verhogen.

Globaal en lokaal

Hoe richt je kennis- en community management in op lokaal, regionaal, landelijk en internationaal niveau? CTA is vertegenwoordigd in 78 landen en wil daar het kennisniveau over landbouw verhogen. Door te inspireren, samenwerking mogelijk te maken en kennis te delen.

CTA wil naar een nieuw centraal online model groeien en het digitale landschap moet medio 2017 klaar zijn om deze nieuwe richting mogelijk te maken. Aan Brickson de opdracht om het huidige landschap te transformeren naar een internetportaal met "diverse doelgroep kanalen", gestructureerde en gerelateerde informatie vanuit 8 verschillende contentformats en met een compleet nieuwe merkbeleving.

Denken als een uitgever

Een van de groeipaden die CTA inslaat is het versterken van haar rol als digitale uitgever. CTA bouwt aan een inhoudsgedreven relatie tussen politicus, boer en onderzoeker, om maar een paar van de vele doelgroepen te noemen. De eerste stap is het werken vanuit een gedragen online strategie, een heldere informatie architectuur en het communiceren vanuit vaste formats.

Content formats

Om het merk CTA consequent te presenteren - zowel globaal als lokaal- ontwikkelde Brickson verschillende content formats: voor artikelen, onderzoeksrapporten, videoreportages, blog posts, campagnes en white papers. Deze formats staan allemaal in een pattern library en style guide; de succes formule voor het digitale platform.

Hoe ontwerp je zo’n complex systeem?

Het is niet mis: 78 landen, diverse verschillende doelgroepen, het samenbrengen van 40 websites en haar content en vele stakeholders binnen je project. Met CTA legden we een helder principe onder het transitieproces: we zetten kleine en slimme stappen. Met workshops, mockups, visual designs en MVP’s, zijn wij samen gaan onderzoeken wat de beste richting voor CTA is.

"Let’s make small and nimble steps and make sure everybody has the opportunity to experiment and learn from successful cases.”

Resultaat

New rules and tools

CTA groeit als digitaal merk en online uitgever, werkt volgens nieuwe regels en met nieuwe tools. Het merk CTA wordt daarmee sterker, zowel internationaal, continentaal en regionaal.

Meer informatie over deze case: Ronald Willems